Asgaride buruk sevinç

BURUK BİR SEVİNÇ VAR
Herkesin merakla beklediği asgari ücret açıklandı. Ücret Cumhurbaşkanı tarafından 4 bin 253 TL olarak açıklandı. Ancak bu rakam çalışanlar tarafından buruk bir sevinçle karşılandı. Sebebi ise bundan sonra neler yaşanacağı. Bu rakamın işverene maliyeti 5 800 lirayı geçiyor. İşte asgari ücretli de bundan endişeleniyor. Rakam yüksek olunca bir çok işçi işten çıkarılma endişesi yaşıyor. İşverenin bu maliyeti karşılaması, özellikle de 10 kişiden az personel çalıştıran özel sektör işletmelerinin durumu merak konusu. 10 kişiden az da olsa çok da olsa işverenin sırtına binen yükü nasıl taşıyacağı merak ediliyor.
İŞTE İŞÇİLERİN ENDİŞELERİ
Bu durumda birkaç seçenek konuşulmaya başlandı hemen. Sosyal medya hesaplarında yaşanabilecek durumla ilgili bilgiler paylaşılıyor, yorumlar yapılıyor. Artan maliyet nedeniyle özel sektörün mecburen işten çıkarmalara sahne olabileceği ileri sürülüyor. Bu olmazsa personelle karşılıklı anlaşılarak eksik maaş ödemesi yapılabileceği de konuşuluyor. Bir diğer seçenek ise yine anlaşmalı olarak maaşlarda kesinti yapılabileceği ve kesintinin ileride peyderpey ödenebileceği konuşuluyor. Son seçenek ise maliyetleri karşılayamayan işyerlerinin kapısına kilit vurması. Bütün bunların daha şimdiden yaşanabileceği ifade ediliyor.
HER ŞEY ZAMLANABİLİR
Asgari ücretle çalışan bir çok kişi, yüksek maaş yerine piyasaya zam yapılmamasının, paranın alım gücünün korunmasının daha önemli olduğunu ve olacağını düşünüyor. Öte yandan bir başka endişe ise asgari ücrete yapılan bu önemli zammın peşinden piyasaların her şeye zam yapabilecek olması. Bunun da büyük olasılıkla gerçekleşebileceği kaydediliyor. Asgari ücret zammının hemen ardından bu endişeler sosyal medyada dile getirilmeye başlandı. Önümüzdeki günlerde bu endişelerle ilgili ne gibi bir gelişme olacağı merak konusu. Çünkü işverene asgari ücret zammı için yeteri kadar destek olunmadığı düşünülüyor. İşverene bu konuda daha fazla destek olunması gerektiğinin altı çiziliyor.
İŞVEREN CEPHESİ NASIL?
Öte yandan yapılan zamma işveren gözüyle bakıldığında 10 kişiden az işçi çalıştıran işletmelerin bu rakamı personeline ödemesi mümkün görünmüyor. Çünkü aylık kazançlarının bunu karşılamasına hele hele pandemi sonrasında biriken başta kira borcu olmak üzere bir çok birikinti karşılığında gerçekten zor göründüğü söyleniyor. Fazla işçi çalıştıran işletmelerin de durumu aynı gibi duruyor. Bir işletme sahibi küçük de olsa büyük de olsa hiçbir işletmenin bu rakamları karşılamasının mümkün olamayacağını, devletin bu rakamı sübvanse etmek gibi bir yöntem uygulaması gerektiğini vurguluyor. İşletme sahipleri de ilerisi için ne olacağını merakla bekliyor.
YorumlarBu habere hiç yorum yapılmamış 'İLK YORUMU SEN YAP'
Bunlar da ilginizi çekebilir
MKE’DEN BÜYÜK YATIRIM
MKE A.Ş., Cumhuriyet tarihinin en büyük yatırımını Kırıkkale'de hayata geçiriyor. 1 milyar dolarlık Hüseyin Kahya Enerjik Malzemeler Fabrikası bin kişiye istihdam sağlayacak.EKONOMİ
PERSONEL ALACAK
Kırıkkale Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü, Kara Kuvvetleri Mühimmat Komutanlığı bünyesinde görevlendirilmek üzere 50 kişilik İşgücü Uyum Programı (İUP) alım ilanı yayımladı. EKONOMİ
MKE’YE ÖNEMLİ ZİYARET
MKE Genel Müdürü İlhami Keleş, Kırıkkale Valisi H. Engin Sarıibrahim'i ağırladı.EKONOMİ
İLK HASAT YAPILDI
Kırıkkale Tarım Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen tarımsal çalışmalar neticesinde, şehir genelinde stratejik öneme sahip arpa hasat dönemi resmen açıldı.EKONOMİ
OSB’DE SEÇİM YAPILDI
Kırıkkale Organize Sanayi Bölgesi (OSB) genel kurulunda tek aday olan Emsa Plastik Yönetim Kurulu Başkanı M. Emin Hayvacı, başkanlık görevini Nurettin Aydın'dan devraldı.EKONOMİ
KÖYDES İÇİN TOPLANTI
Kırıkkale Valisi H. Engin Sarıibrahim başkanlığında ve İl Genel Meclis Başkanı Hüseyin Ceylan'ın katılımıyla düzenlenen 2026 yılı KÖYDES toplantısında kırsal altyapı yatırımları planlandı.EKONOMİ
İŞ DÜNYASINA ZİYARET
Kırıkkale TSO, Vali Hüseyin Engin Sarıibrahim'i ağırladı. Kentin ticari ve ekonomik gelişimi için atılacak yeni adımlar samimi bir zirveyle konuşuldu.EKONOMİ






















