Lavanta balı 150 lira

ÖNEMLİ GELİŞME
Kırıkkale'de arıcılık yapan Aydın Payar, bal ormanına diktiği lavantadan üreteceği balın kilosunu 150 liradan satış yapacağını belirtti. Kırıkkale'nin Yahşihan ilçesine bağlı Irmak köyünde 28 yıldır arıcılık yapan Aydın Payar (54), Orman İşletme Müdürlüğünden de destek alarak Bal Üretim Ormanı'na diktiği bin 700 adet lavantanın çiçeğinden faydalanarak yeni sezonda arılarından elde edeceği balın kilosunu 150 liradan satış yapmayı hedefliyor. Orman Genel Müdürlüğüne ait Bal Üretim Ormanına bin 700 adet lavanta dikimi yaptığını belirten Aydın Payar, "Orman İşletme Müdürlüğümüzün yapmış olduğu arıcılara tahsis edildi. Burası ormanın içi olduğu için arılar çok güzel bal yapıyor. Doğası çok canlı. Egzoz gazında, asfaltta ve zirai ilaçlardan uzakta bir yer. Burada şuanda lavanta dikimi yapıyoruz bin 700 tane" dedi.
KİLOSU 150 LİRA
Payar, şöyle devam etti: "Lavanta, Haziran sonunda açıyor çiçeklenme dönemi bittiğinde doğada. Haziran'dan Kasım ayına kadar sürekli çiçek açıyor. Arı bu çiçeklerde sürekli polen alıyor. Çiçeklerden bal alıyor. Lavanta balı çok kaliteli bir bal. Kilosu 150 liradan satılıyor. Diğer illerde yapan arkadaşlarımıza da soruyoruz. Lavanta balı stresi azaltıyor, uykusuzluğu gideriyor, idrar sıkıntısı yaşayan arkadaşların dertlerine deva oluyor. Kırıkkale'de ilk kez lavanta balını biz yapıyoruz. İnşallah önümüzdeki dönem baharda Temmuz'da bu lavantadan bir fayda göreceğimize eminim. Biz buraya gelmeden önce 20 kilogram bal alıyorduk. Bu yıl yüzde 100 arttı gelirimiz. Çünkü köylerden zirai ilaçlardan uzak olduğu için arı etkilenmiyor. Gayet güzel verimden memnunuz."
YENİ DİKİMLER OLACAK
Kırıkkale Orman İşletme Müdürlüğünden lavanta desteği aldığını kaydeden Payar, "Lavanta desteği için Orman İşletme Müdürlüğümüze özellikle teşekkür ediyorum. Sağ olsun müdür bey bize yardımcı oldu, lavanta getirtirdi. Arkadaşlarımızla beraber dikimini yapıyoruz. Bin 700 adet lavanta dikimi yapacağız şuanda. Dikim bitmek üzere kış günü yapıyoruz ki bahara yetişip açsın diye" şeklinde konuştu.
YorumlarBu habere hiç yorum yapılmamış 'İLK YORUMU SEN YAP'
Bunlar da ilginizi çekebilir
OSB’DE SEÇİM YAPILDI
Kırıkkale Organize Sanayi Bölgesi (OSB) genel kurulunda tek aday olan Emsa Plastik Yönetim Kurulu Başkanı M. Emin Hayvacı, başkanlık görevini Nurettin Aydın'dan devraldı.EKONOMİ
KÖYDES İÇİN TOPLANTI
Kırıkkale Valisi H. Engin Sarıibrahim başkanlığında ve İl Genel Meclis Başkanı Hüseyin Ceylan'ın katılımıyla düzenlenen 2026 yılı KÖYDES toplantısında kırsal altyapı yatırımları planlandı.EKONOMİ
İŞ DÜNYASINA ZİYARET
Kırıkkale TSO, Vali Hüseyin Engin Sarıibrahim'i ağırladı. Kentin ticari ve ekonomik gelişimi için atılacak yeni adımlar samimi bir zirveyle konuşuldu.EKONOMİ
REKOLTE TOPLANTISI
Kırıkkale Tarım Müdürlüğü koordinasyonunda kritik hasat zirvesi yapıldı. Rekolte tahminleri, TMO alım süreçleri ve yangın riskine karşı önlemler netleşti.EKONOMİ
DÜNYAYA MEYDAN OKUYOR
Türk savunma sanayisinin köklü çınarı Makine ve Kimya Endüstrisi, küresel savunma ve güvenlik sektörünün en prestijli buluşma noktalarından biri olan uluslararası Eurosatory 2026 Fuarı için tüm hazırlıklarını tamamladı.EKONOMİ
BİRLİK ÇALIŞIYOR
Kırıkkale Belediye Başkanı Ahmet Önal, Yeşil Vadi Su Birliği tesislerinde başlatılan kapsamlı su altyapı çalışmaları hakkında önemli açıklamalarda bulundu.EKONOMİ
PAZAR DESTEĞİ YATTI
Kırıkkale Belediyesi pazar desteği kapsamında ihtiyaç sahibi emekli, engelli ve ailelerin Kırıkkale Kartlarına toplam 1 milyon 417 bin TL destek ödemesi yatırdı.EKONOMİ






















